Ma már az a vállalkozás, aki nem hoz létre külön termékoldalt a termékének, az szinte teljes olyan, mintha nem is lenne fent a világhálón. De persze az sem jobb, akinek van ugyan termékoldala, ami ugyebár a hirdetések landing oldalaként funkcionál, de annyira nincs jól összerakva, hogy még a leglelkesebb vásárlókat is megtartsa.
Ha a hirdetéseid nem konvertálnak túl jól, ha rengeteg ugyan a kattintás, akkor érdemes megnézni, hol megy félre valami a folyamatban. Ugye neked sincs felesleges pénzed, amit eredménytelen reklámokra szeretnél költeni?
Milyen a jó termékoldal?
Ha a Klikkmarketing szakértőitől honlapauditot kérsz, ők pontosan meg fogják mondani neked, hogy a tiéd jó-e vagy sem. Hogy mitől lesz jó egy termékoldal, arra elég pontos checklist létezik, de persze érdemes néha egy külső, szakértő szemet is bevonni a folyamatba, hogy minél előbb dőljön a pénz, pörögjön a termék.
Az első és legfontosabb, ami ma már alapértelmezett feltétel, hogy a termékoldalad mobilbarát legyen, valamint hogy az asztali és a mobilos nézetben is a megfelelő helyen legyen a CTA (call-to-action) gomb, hiszen ha alig észrevehető helyen van, ha nem működik, akkor teljesen hiábavalóan várod majd a potenciális vevőidet.
Persze ez még csak a jéghegy csúcsa, hiszen a termék még tengernyi törődést igényel.
Adj bőséges információt!
Attól, hogy az emberek egyre többet vásárolnak online, az még nem jelenti azt, hogy könnyelműek is lennének. Sőt éppen ellenkezőleg, ma már egyre több információt várnak el az eladóktól, így ha sok vásárlót szeretnél, akkor tudatosan elkezded építeni a termékoldalad tartalmát.
- Ma már nem elég a fehér hátterű termékfotó, a vásárlók szeretik elforgatni a képeket, valamiféle kontextusba helyezve látni a terméket, hogy tudjanak viszonyítani.
- Ha azt hiszed, hogy a termékleírás egy szükséges rossz, akkor ideje megreformálni a nézetedet: a vásárlók szeretnek minél több információt megtudni, és itt nem csak a száraz, rideg leírásokra kell gondolni, hanem arra, hogy te, mint szakértő kinek, mikor, miért ajánlanád.
- Nagyon sokat nyomnak a latban a vélemények, de ne feledd, nem kitalált sablonszövegek kellenek, hanem valódi vásárlók valós élményei.
- Magadnak könnyíted meg a pénzkeresést, ha rögtön kapcsolódó termékeket is ajánlasz, így válhatsz profi cross-seller vagy upseller guruvá.
Ha úgy érzed, nem vagy biztos a dolgodban, akkor érdemes a Klikkmarketing szakértőinek a segítségét kérni, hogy ne ezen bukjon el a vállalkozásod.
Tesztre fel!
Ha azt hiszed, hogy elég, ha egyszer megcsinálod a termékoldalt, akkor van egy rossz hírünk: folyamatosan tesztelned kell, figyelni, hogyan teljesít az adott termék, és ha változik a vásárlói igény, akkor változzon a termékoldalad is.
Semmiképpen se ülj ölbe tett kézzel vevőkre várva, mert neked, mint vállalkozónak az idő pénz. És minél több idő telik el egy rossz termékoldal miatt vásárlók nélkül, annál több pénzt veszítesz. Ugye nem hagyod?